Summa sidvisningar

torsdag 6 oktober 2011

Marken

Första torsdagen i Oktober då är det höstmarknad i vår stad. Regnet det fullkomligen vräkte ner när vi skulle dit. Tänkte ta det direkt på morgonen när vi ändå skulle in å handla. Blev en fika på kaffekoppen först för det gick ju inte va ute, men det va ju mysigt å sitta där å titta ut på regnet.
Efter det blev det iaf en snabb handlig av marknadskarameller ifrån mariannelund innan vi åkte hem igen.


Innan det va dags att hämta lina så blev det lite städ. Man går ju å plockar konstant men man ser ingen skillnad :/
Efter vi hämtat lina blev det knäckebrödsbak. Alice hjälpte mig för Lina hade en kompis hemma. Då får ju inte lillasyster vara med!

Blev ytterligare en tur in till stan under kvällen. Hade ju missat köpa en ingrediens till köttet som ska tillredas imorgon. Hade ingen lust att åka imorgon för jag vill börja tidigt så jag med säkerhet blir klar i någorlunda tid. Köttet ska ju stå inne några timmar och det är 3 olika kött som ska köras, men det fixar jag lätt ;) Har iof chokladtårtorna som också ska göras i ugnen men hinner jag inte dom imorgon kan jag göra dom på lördag. Köttet är ju viktigast.
Nu måste jag nog sova. Gäspar typ hela tiden. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar