Summa sidvisningar

tisdag 3 juli 2012

Musjakt

Dagens stora händelse var musjakt. Jag lyckades precis stänga altandörren innan katten han smita in med en levande mus i munnen. Han släppte den så klart inne på vår inglasade altan! Det var bara att försöka fånga den. Tre ungar och två mammor krävdes för aatt få fram den. Han smet under den fastskruvade rampen så den fick jag ju skruva bort. När vi lyfter på den ser vi ingen mus. Då har den lyckats krypa under dörrplåten så det hänger bara ut en liten svans, men skam den som ger sig. Han kom ut till slut å med var sin håv lyckades vi fånga den lilla stackarn. Kan säga att jag var inte så kaxig när den gång på gång höll på krypa ur håven när jag snabbt gick bort till dungen för att släppa den. Vände upp och ner på håven å sen sprang jag å barnen skrikandes för fulla halsar tillbaka till huset. Räddad blev han till slut iaf! Här kommer ett par bilder (kolla vid den gröna plåten så ser ni svansen sticker ut):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar